Skip to main content

Z okazji Walentynek Banki Żywności przypominają, że marnowanie jedzenia zaczyna się podczas zakupów.

Samotne banany, krzywe buraki, nieładne marchewki – to nie są nasze pierwsze wybory w markecie. Z badań Banków Żywności wynika, że prawie 51% konsumentów nie kupuje gorzej wyglądających, małych czy niekształtnych warzyw lub owoców. A przecież te “brzydkie” produkty są tak samo wartościowe i smaczne, jak ich idealni “koledzy”.

Choć głośna ostatnio sprawa krzywych buraków wskazuje na pewne normy sprzedażowe, to nie bez znaczenia jest to, że jako konsumenci sami je kształtujemy. Lubimy proste marchewki, okrągłe buraki, równomiernie wybarwione, błyszczące jabłka. Zapominamy, że bez względu na wygląd te warzywa i owoce smakują tak samo dobrze. Dlatego przy okazji Walentynek chcemy w lekkiej formie przypomnieć, że jeśli nie pokochamy i nie będziemy kupować nieidealnych produktów, to zostaną one zmarnowane. A marnowanie żywności to już niestety poważny problem, który ma negatywne skutki ekologiczne i fatalnie wpływa na nasze środowisko naturalne. – mówi Marek Borowski, Prezes Federacji Polskich Banków Żywności.